Allt känns som ett snorpapper.

Hej på er, förlåt för dålig uppdatering!
Tyvärr hinner jag inte skriva så långt nu heller eftersom jag är så trött. Och visst blir man snabbare frisk om man sover mycket? Jag vill  verkligen inte vara förkyld nu, nästa vecka har vi ju dessutom vårkonsert och då är en långvarig förkylning minst sagt oönskad. 
Min lilla pappa var i alla fall snäll och skrev en ¨inte vara med på gympan lapp¨ till mig idag. Men så klart så fick jag inte plugga till vårt jättestora låtsasarbete för våran idrottslärare utan blev tvungen att gå till Lögarängsbadet och tillbaka ändå. Trots att pappa skrev att jag inte fick anstränga mig fysiskt.
Och nej, man kan inte bara säga att man varit där utan måste hämta en lapp som de som jobbar där skriver på.  
Jag och Emilia (som också var förkyld) tänkte först ta min cykel och cykla ner och hämta lappen, men idrottsläraren kom på oss. Vi stod säkert i 10 minuter och gjorde upp en plan för hur vi skulle göra för att han inte skulle se från fotbollsplanen när vi tog cykeln. Men nej, vi fick ställa tillbaka den och pallra iväg mot Löga till fots i alla fall. 
När vi sedan snoriga och svettiga kommer tillbaka ser han extremt glad ut och säger ¨Men det där var väl skönt, nu känner ni väl er mycket piggare?¨  Och ja, det är så HIMLA härligt att gå i motvind och få smågrus i ögonen och bli alldeles svettig och snorig som en gris. YES VAD JAG ÄLSKAR DET!

Puss ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0