sommar regn

Kvällen innan midsommarafton och sommarregnet öser ner. 
 Plötsligt får jag för mig att gå ut så jag tar min systers röda secondhand paraply och beger mig ut i trädgården barfota. När det våta gräset möter mina bara fotsulor känner jag mig sådär barnsligt lycklig och har lust att bara lägga ifrån mig paraplyet och hoppa runt i det svala sommarregnet. Jag motstår ändå min inpuls och nöjer mig med att traska omkring under äppelträdet och låtsas att jag är så så där sju år. Att det kan kännas så härligt att bara vara och se regnet droppa från de grönskade träden och blommorna.
Först när jag står där ute och regnet smattrar mot paraplytaket, doften av regn och blommor slår emot en förstår jag hur mycket jag har saknat det här, att bara leva och vara lycklig för ingenting.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0