Barnvakt

I två och en halv timma har jag suttit och passat våra grannbarn, mysigt men lite jobbigt. Fast pengarna är mycket välkomna så det var ju i alla fall bra. 
Eftersom jag vill åka som au pair till USA efter gymnasiet så kan det ju vara en bra erfarenhet också. 
Jobbigast av allt i att passa dem är själva läggningsprocessen.
Först så åt vi glass, hoppade studsmatta och ritade och efter ett tag så kom jag plötsligt på att klockan var kvart i nio, och jag skulle lägga dem mellan halv nio och nio. Snabbt som attans plockade jag ihop allt och sa åt dem att borsta tänderna och byta om till pyjamas. Jag kände väl inte mig som världens snällaste när jag ganska strängt sa åt den minsta att sluta rita på sin fina teckning.
I vanliga fall brukar jag vara ganska snäll och läsa typ tre böcker innan de ska sova... men idag så blev det bara en tråkig om någon bil. Istället satt jag och berättade om när jag gick på dagis vilket var väldigt spännande. 
Det kändes typ som om jag var en gammal mormor som skulle berätta om sin barndom, hehe. 
När jag väl sen sa åt dem att sova så var de väl inte så jätte pigga på det. Jag både masserade, sjöng och rimmade för dem, och när klockan var tio så hade i alla fall den äldsta somnat... tack och lov! Den minsta vaknade och sprang upp när mamman kom hem ändå... suck. 
Jaja, trots att det var ganska jobbigt så älskar jag ändå att sitta där och läsa för dem, känna hur de sätter sig lite närmare och lutar sina små huvuden mot ens axel. Barn är så söta, och att sitta barnvakt gillar jag trots allt riktigt mycket.

Puss och godnatt ♥









Kommentarer
Postat av: olivia

Duktig Julia som hjälper till;)



Haha, riktiga poser kan de också!



Puss på dej gumman<3

2009-06-06 @ 10:36:07
URL: http://oliiiiviaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0